Säg finns det ngt godare än Choooklad?

   
  

Första bilden:  Underbara boken Frestelser av choklad

 

Andra bilden:  Marshmallowchoklad för 4 koppar krävs 225g mörk choklad i bitar
9 dl mjölk, 3 msk extra fint strösocker, 8 marsmallows. Finhacka chokladen, värm mjölken o vispa i chokladen och det andra. Lägg på marsmallows

Tredje bilden: Frasig chokladpaj för 6 personer. Sätt ugnen på 160 gr. Smörj en 20 cm stor pajform.
Vispa 2äggvitor styva och vänd i 100 gr mald mandel, 4 msk rismjöl, 1 1/2 dl extra fint strösocker och 1 krm mandelextrakt.

Bred ut smeten och grädda i ugn 15 min.

Smält under tiden 225 gr mörk choklad. Låt svalna ngt. Vispa därefter i 4 äggulor, 4msk florsocker, 4msk whisky och 4msk vispgrädde så smeten blir väl blandad.

Ta ut pajen ur ugnen o häll på smeten. Täck över pajen med folie och ställ in i ugnen igen och grädda i samma vämre tills fyllningen stelnat, ca 20-25 min.

Låt kallna o servera med grädde.

Njuuut!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Choklad är sååå gott! :)



Ja, den boken är kalas bra! Så mysigt att kunna gå tillbaka och se vad som hänt o s v. :)



Hoppas L kryat på sig!



Kram

2009-12-14 @ 10:28:54
Postat av: Louise Alexandersson

Hej

Tack vad gullig du är, vad kul att jag kan inspirera =)



Jag fuskade...eller nä egentligen inte...la in dem i photoshop och la dit texten efter =)



Kram

2009-12-16 @ 15:26:59
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0