Nu är det Tisdagsmys:)

Och vi har tänt ljus överallt, ätit fruktsallad o bara myser. Lova har klätt den lilla lilla granen med små hjärtformade kulor. De gick sönder mer än de blev upphängt . . . Ja ja.

Annars har ja ida lärt mej att mullvadar inte gillar ljuset. Visste jag det innan, tro? Man lär sej alltid nå nytt när man läser sagor;)

Ja har tänkt på en sak. Tänk att just nu när jag sitter i soffan, att massa andra gör det med. Samtidigt. Tänk om man kunde vart ngnstans uppe i himlen o tittat ner på allt folk o sett vad alla gör precis samtidigt. Och då menar jag inte att man skulle va en ängel o sitta på ett moln.

Ni vet som ett dockhus man hade när man va liten. Så skulle man se vad ens grannar gör just nu. Att här i Sverige o andra länder med förstås använder vi täcken. Vem har kommit på det egentligen? Att just nu ligger massa folk med täcken på sej. Så kul det måste se ut där uppifrån. En knas tanke bara.

Visste ni förresten på tal om ngt helt annat! Att tant prysselius, ni vet prussiluskan i pippi långstrump. Visste ni att hon är dubbad i filmena. De visste ni minsann inte. Alltid lär man sej ngt nytt ;) Krösamaja i emilfilmena, hon e med dubbad. För de är tyska skådisar.

Visst e barnfilmer mysiga? Jag Älskar emilfilmerna. Madicken, barnen i bullerbyn. Jag lever mej verkligen in i de fina filmerna. O miljön är ju bara så underbart vacker. Svensk sommar på landet bland annat. Finns inget finare! Så vackert. Det hade man velat uppleva.
O med min fantasi kom jag med förslaget att vi kunde bo på lantgård nästa sommar. Tänk att vakna av tupparna:) hämta färska ägg till frulle. Titta på alla djuren o njuta av naturen. Mys! Så vilken är er favoritbarnfilm? Och vilket ställe tycker ni är så där otroligt vackert så det gör ont?

Nu ska ja fortsätta drömma o mysa med min kärlek. Må så gott! M

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Marita! Så himla roligt att läsa om vad ni sysslar och pysslar med. :) Hoppas ni mår bra, var ett tag sen nu! Kram Kram Tina

2009-12-09 @ 01:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0