Smaskiga kokosbrownies! i juletider.

Lägger inte upp bilden på brownisarna, så det inte gjorde sej så bra på bild;) Men detta får ni inte missa. Superlätt och supergott!!

400 gr smör


8 ägg


10 dl socker


4 dl kokosflingor


1 tsk salt


2 1/2 dl kakao


5 dl vetemjöl


Garnering 2 dl kokosflingor



Ugn 175 gr

Klä en långpanna med bakplåtspapper ca 30*40 cm


Smält smör och låt det svalna


Vispa ägg och socker vitt o poröst


Tillsätt kokos och sikta därefter ner salt, kakaopulver och vetemjöl


Vänd till sist ner det smälta smöret

o rör smeten slät.

Bre ut jämnt i formen och strö över kokosflingorna.


Grädda kakan i nedre ugnen delen av ugnen ca 35-40 min.


Kakan ska fortfarande kännas lite kladdig i mitten


Börjar kokosflingorna få för mycket färg i slutet av gräddningen kan kakan täckas med en bakplåt.


Mums fillibabba!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit vad mkt socker, tror inte jag vågar mej på denna då jag inte kan äta så mkt socker, eller vågar inte pga graviditetsdiabetesen. år smaka en dag hemma hos dej istället...vet hur jag är om jag bakar, då äter jag !!

2008-12-09 @ 13:50:51
URL: http://oliversmamma.blogg.se/
Postat av: Marita

Jaa det är sjukt mkt socker, trodde det stod fel i receptet först, men chansade;)

Det är ju till en hel plåt, men ja det är lite sött, som kladdkaka typ.

kom o smaka;)

2008-12-10 @ 00:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0