Välkommen vintern, julen och ni! Till en laddad blogg.

Har haft ett uppehåll ett tag men idag blir det nya inlägg:)
Är ledig idag så idag blir det Måånga inlägg:)

Hösten har går otroligt fort. Tycker om hösten egentligen med alla dess vackra färger, att man får dra på sej tjocka tröjan och mössa. Tända massa levande ljus hemma medans regnet piskar rutorna.

Men november har varit otroligt trist. Alldeles för mycket regn och rusk. Så nästa år planerar vi att vara borta hela november. Hoppas önskan slår in:)

På tal om önskan. Lova är nu 3år och 8månader. Det är mycket tal om syskon nu, från hennes sida;)
-Mammma jag vill ha ett lillesyskon som ska heta Johannes (antar att det är efter hennes kompis som fått en lillebror vid just det namnet) eller en Nova (finns en på hennes dagis som hon tycker om så mycket).

- Ja lilla gumman, vill du ha ett syskon, visst skulle det vara mys med en bebis, vi kan ju önska oss det av tomten?!

- Näää men mamma, bebisar kommer inte i paket för de finns ju i mammas mage!

Gissa om jag satt med öppen mun, o började skratta ganska mycket sen;)

Hon är så goo våran flicka. Tiden går så himlans foort så man hinner ju inte med.
Försöker anteckna roliga händelser och grejer som hon säger i en bok. Kul att ha som minne sen.



Så vad har hänt nu i höst då?

Jo, jag har gått arbetsförberedande kurser. Väldigt roligt och inspirerande. Träffat nytt härligt folk i olika åldrar.
Lärt mej massa om mej själv.

Är på arbetsprövning just nu på EM möbler, vilket är kanonkul. Är där och inreder, fixar o grejar med det mesta.
Ngt som passar mej sååå bra. Där får jag väldigt fria händer och får utlopp för min kreativitet.

Gått en rolig kalligrafikurs, sista gången idag!

Börjat på boxning för tjejer. Superroligt. Det är 1 gång i veckan och man får ut alla aggressioner o vilken kraft.
Mkt mkt skoj:)

Gått en afrikansk danskurs. Ojojoj, vilka grejer. Här skakades det rumpa ordentligt. Svettigt värre.

Går på sjukgymnastik 2 gånger i v för att få stabilitet. Vilken skillnad från när jag började. Är stark i kroppen nu. Härligt!

Pysselrummet här hemma är välbesökt. Pysslar mkt, det blir en del tavlor, askar och kort.
Har pysselbloggen missjuu.blogg.se för det.

Och såklart är det pyntat för jul.
Här kommer lite bilder.

         
 



Vi har ju renoverat lite här hemma med. Minns ni hur det såg ut?
Såhär såg hallen ut:

 

 


Och såhär fint är det nu:
 



Nytt golv, skjutdörrar och såklart ska träbrädan ovanför dörrarna bli vita och slutligen med spots över.


Köket såg ut såhär:
 

Tada!! Målade väggar, Nytt kakel, volang borta, nya bänkskivor och nya handtag.
 

Mitt gamla skåp har tillsatts (med kaos där i, för tillfället) och min alldeles egna OLLE EKSELL kakaotavla.
Me looove!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltid lika fint hos er ! Köket blev ju hur ljust och fint som helst.

2009-12-12 @ 16:41:23
URL: http://oliversmamma.blogg.se/
Postat av: Jessela

Riktigt snyggt...duktiga ni är.....får ses snart i februari kanske:-) när vi kommit hem, puh...mycket oro i Filippinerna nu trodde inte det var sååå mkt:-(

jag är lite oroligt:-(

2009-12-16 @ 00:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0