Blev så Otroligt glad idag!

Var på väg hem från affären i eftermiddags o träffade på grannen här utanför. Vi har aldrig pratat med varann innan, men tanten , eller kvinnan ser väldigt trevlig ut o vacker med.

Känner inte grannarna här, har ens inte träffat på alla i vår trappa! Men de man träffat på är väldigt trevliga. Vi är de enda som har barn i vår trappa o det tycker de är så härligt med barnröster;)

Iaf så låste jag upp dörren och hon går förbi och säger:
- Det luktar alltid så otroligt gott utanför eran dörr!

Va, säger jag o nästan blev stum, Ja det är nog att jag börjat baka en del säger jag o viftar lite med mjölpaketet som jag presis köpt. ( o skäms lite med tanke på att jag bakat rätt sent på senaste....)

-Ne det tror jag inte det är, det luktar mat o alldeles ljuvligt! Det tycker alla här i trappan.

Oj, va roligt säger jag.

Går sen in i köket o ställer mej o bara skrattar rakt ut, och högt! Av riktig lycka! Blev faktiskt jätteglad!
Hur ofta får man höra sånt av ngn som bara står utanför dörren o ens inte vart här o smakat ngn gång på maten.

Vad lagar jag egentligen för mat som luktar så gott??

O vad lagar ni för mat på vardagarna, när det ska gå snabbt o ändå vara gott?
Utmaning för dem som känner.

Sov gott kära vänner.

Ps. Ingen bakning inatt hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0