Snabbrenovering...

Drömmen är ett vitt högblankt kök med snygga silverhandtag. Fint ek-golv. Tapet med glasskiva istället för kakel mm mm

MEEEN nu har vi ju inte det... Innan vi flyttade hit så hade jag bestämt att i nästa kök blir det detaljer i LIME, SVART o SILVER. Så samlade på mej en del i de färgerna som fick hänga med. Men allt skär ju sej sååå:(

Vårt kök är verkligen sååå trist! Gamla strukturtapeter som är lite gula av rök och ser nästan ut som det växer svamp på dem. Blää. Hehe.
O gammalt kök i ngn träfaner. Med dessutom såndär 90-tals båge under skåpen. *Ryser* Har tänkt ta bort den flera ggr. Men då kommer all skit under synas. Så jag får låtsas lite till att jag inte ser den... Golvet är en ful plastmatta som ska se ut som klinkers och kaklet är brun/beiget med BRUN fog! Urk...

Och eftersom vi inte ska byta kök riktigt än, så fick jag ett litet infall nu innan julen. Att göra en snabbrenovering. Alltså bara fräscha upp lite genom att måla väggarna i äggskals-vit. O självklart taket med. Så mycket finare till mysiga julgardiner. Lättare sagt än gjort. Målade taket i eftermidddags.... Ahh redan ont i armarna;) Och det blev alldeles flammigt.

Så Mattias fick måla om det igen. O det blev flammigt igen. Hoppas det ser bättre ut i morgon!

Ngn med tips förresten på om man kan ändra fogen på ngt vis. Tror om man byter färgen så gör det jättemycket.

Här kommer iaf en gammal bilder på gamla köket







 Nuförtiden har vi ett vitrinskåp på denna väggen o andra snygga gardiner. De var bara en nödlösning.

Kommentarer
Postat av: Linda

Såg på något program att man kunde köpa nån penna som färgade fogen, då från vitt till svart... kolla på nån köksfirma eller nått.

Kram Linda

2008-11-20 @ 00:21:12
URL: http://linduz.webblogg.se/
Postat av: Kalina

Du menar att du vill ha ett sånt kök som jag har ;) Jo, fogarna kan du mäla med speciel färg du köper hos din återförstäljare. Jag gjorde exakt som du innan jag bytta kök. Mälade skåpsluckorna och inte väggarna dock. Det gör jätte mycket om du målar fogarna vita och träslaget som ligger strax ovanför kaklet vitt också. Puss på dig!

2008-11-24 @ 08:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0